Categorieën
Algemeen Kinderen

ICT-problemen

Nee, je ziet op het plaatje geen vijver met schaatssporen. Het is -helaas- het scherm van een Ipad 🙂

Ik schreef al eerder hoe we alle devices hier in huis moesten benutten voor het thuisonderwijs. Gaandeweg de laatste schoolsluiting had jongste zoon al een keer opgebiecht dat hij de Ipad uit zijn handen had laten glippen, wat had geresulteerd in een barst. Jammer, maar gelukkig was het apparaat nog functioneel. We hebben er al eens eerder een nieuw scherm op laten zetten, maar nu moest hij het er maar even mee doen.

Daarna had oudste zoon zijn adviesgesprek deze week. Ondanks deze rare periode gaat hij volgend jaar toch echt naar de middelbare school… En dan is het belangrijk om te weten waar je je kunt inschrijven. Gezien de omstandigheden zou het adviesgesprek digitaal zijn via het Teams-account dat was geïnstalleerd op de laptop. Helemaal prima. Maar bij het aanzetten van de laptop bleek de accu aan z’n laatste procenten bezig te zijn, en wilde de lader maar niet werken.

“O ja, dat was ik vergeten te zeggen, maar op de laatste thuiswerkdag ging de lader kapot.”

Fijn, zoonlief. Voortaan iets eerder melden, kan dat? Gelukkig was er een redder in nood die ons net op tijd kon voorzien van een werkende lader. Voor de zekerheid installeerde ik Teams alvast op mijn telefoon… Alleen maar om te constateren dat daar ook op magische wijze een barst in het scherm was verschenen. Murphy’s law zullen we maar zeggen.

Gelukkig werkt alles nog of weer, en verder gaan we voorlopig maar even niet voor dure vervangingen. Zoon was blij met zijn schooladvies, en met de nieuwe lader in ons bezit kunnen we nu het aanmeldformulier gaan invullen!

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *